بهترین کلیدواژگان در جستجوی شغل

دسترسی سریع به مشاغل ایده آل و مورد نظر در جستجوی شغل

0
61

چگونه مشاغلی مطابق با معیار هایتان را به صورت مؤثر و خیلی سریع پیدا کنید؟ استفاده از کلید واژگانی که با مهارت ها و علایقتان مطابقت دارد، بهترین شیوه ی محدود کردن لیست آگهی های شغلی جهت پیدا کردن آن دسته از مشاغلی است که با زمینه ی کاری و سابقه تان متناسبند.

کلیدواژه چیست؟

کلیدواژه، واژه یا کلمه ی مرتبط با شغلی است، که به دنبالش هستید و در زمان جستجوی شغلی از آن استفاده می شود. زمانی که از طریق کلیدواژه به جستجوی شغل می پردازید، هر کلیدواژه ای که وارد کنید، همان فرصت های شغلی را برای شما لیست خواهد کرد. استفاده از کلیدواژگان به محدود کردن لیست مشاغل و جستجوی مؤثرتان کمک خواهد کرد.

اکثر سایت های کاریابی به جویندگان کار، امکان جستجوی دسته های شغلی توسط کلیدواژه یا مکان مورد نظر، و همچنین گزینه ی جستجوی پیشرفته، را می دهند. به عنوان مثال، اگر به دنبال شغل بازاریابی هستید، می توانید از کلیدواژه ی “مارکتینگ”، سپس اضافه کردن مکان مورد نظر و معیارهای جستجوی دیگر نیز، استفاده کنید.

یا اگر به دنبال شغل مهندسی برق هستید، می توانید از واژه هایی نظیر “الکتریکال انجینیرینگ” یا “الکتریکال انجینیرینگ” به اضافه ی مکان مورد نظر و معیارهای جستجوی دیگر مانند عنوان شغلی یا تجربه ی مورد نیاز، استفاده کنید.

از چه کلیدواژگانی می بایست در جستجوی شغلی تان استفاده کنید؟

پاسخ این سوال بستگی به رشته ی تحصیلی و عنوان شغلی که مد نظرتان است، دارد. بعضی از دسته بندی های مربوط به کلیدواژگان، که در صورت تمایل می توانید در محدود کردن جستجویتان از آنها استفاده کنید، عبارتند از:

  • زمینه ی تحصیلی یا کاری:

وقتی امکان بیشتر محدود کردن نتایج وجود نداشته باشد، می توانید در زمینه ی تحصیلی یا کاری که دوست دارید فعالیت کنید، جستجو نمائید، از جمله: “مارکتینگ” یا “پابلیشینگ” یا “دیتا بیس انجینیرینگ”. زمانی که نتایج را مشاهده می کنید، می توانید کلیدواژگان بیشتری که مرتبط با نتایج است را اضافه کنید. در این صورت، تهیه ی لیست کوچکتر، به سختی انجام می شود.

  • مکان:

اینکه چقدر در کارتان دقیق باشید، بستگی به خودتان دارد. شما می توانید نام استان، شهر، شهرستان یا حتی کدپستی خود را وارد کنید.

  • عنوان شغلی مورد نظر:

می توانید به صورت آزمایشی عنوان شغلی مورد نظرتان را وارد کنید (به عنوان مثال، مارکتینگ کوردینیتر)، ولی به خاطر داشته باشید که همه ی شرکت ها از عنوان شغلی یکسان و مشابه استفاده نمی کنند. یک شرکت ممکن است عنوان شغلی را “مارکتینگ کوردینیتر” انتخاب کند، در حالی که شرکت دیگر عنوان “پی آر اسوشی ایت” که دقیقاً همین نقش (معنی) را دارد، انتخاب کند. بنابراین، در مورد استفاده از عناوین شغلی به عنوان روش جستجو می بایستی احتیاط کرده، و اگر به نتایج قابل توجهی دست نیافتید، پارامترهای جستجوی خود را گسترش دهید.

  • مهارت هایی در زمینه ی خاص کاری، ابزارها، و اصطلاحات مخصوص یک صنف:

علاوه بر جستجو طبق عناوین شغلی، می توانید بر اساس قابلیت های موردنیاز شغل به جستجو بپردازید. به عنوان نمونه، ممکن است از طریق زبان برنامه نویسی بخواهید جستجو کنید.

  • عناوین شرکت:

اگر در خیال خود یک شرکت رویایی دارید، که مایل به همکاری با آنها هستید، یا یک شرکت غول چند ملیتی که از داشتن فرصت های شغلی آن در هر زمان اطلاع دارید، می توانید عیناً با وارد کردن نام شرکت، به جستجوی آن بپردازید.

  • نوع شغل:

نتایج جستجو را با قرار دادن گزینه های تمام وقت، پاره وقت، قراردادی، و غیره… محدود کنید.